fbpx
Menu Luk

Google Ads

Med Google Ads kan din virksomhed ramme de potentielle kunder, der søger på Google.

Google Ads er annoncer på Google og andre steder f.eks. på Ekstra Bladet.

Du betaler til Google via din Google Ads konto. Denne type annoncer kræver lidt mere kendskab til opsætning, billedstørrelse/annonceformat og overskrifter, hvilket godt kan være svært at hitter rundt i. Derfor er jeg klar til at hjælpe dig og din virksomhed.

Gennem Google Ads kan vi ramme de potentielle kunder, der søger på nogle specifikke ord indenfor din branche.

Facebook / Google

Der er forskel på Facebook og Google Ads annoncering. Google er som du sikkert er bekendt med en søgemaskine og derfor adskiller Google Ads sig fra andre former for online annoncering. Annoncerne på Google henvender sig kun til dem der aktivt leder efter et søgt produkt og/eller information.

På Facebook vises annoncerne blandt mediets andre opslag og rundt omkring på platformens forskellige steder. Det betyder at kunden ikke nødvendigvis er interesseret eller købeklar, i det øjeblik de ser annoncen. Den type markedsføring hedder push-markedsføring, da annoncerne “skubbes” ud til brugere, der ikke selv har bedt om information.

Annonceformer som Google Ads kaldes for pull-markedsføring, da annoncerne vises til dem, der har givet udtryk for deres interesse gennem en søgning. Der er naturligvis fordele og ulemper ved begge typer af markedsføring, og hvilken du skal vælge, kommer helt an på hvad du sælger og hvem du prøver at sælge det til.

De forskellige typer af Google Ads

Der er faktisk fem forskellige typer Google Ads kampagner, her nævner jeg de to meste brugte:

Kampagne på søgenetværket. Gennem en kampagne på søgenetværket vises din annonce ikke kun på Google-søgning og Maps, men også i hundredvis af andre Google-søgepartnere, inklusive YouTube og Google Shopping. Når brugere søger på termer, der er relateret til et søgeord til din kampagne, på et af disse websteder, vil de se din annonce.

Kampagne på Googles Shopping-platform via en Shopping-kampagne, hvor Google bruger din webshops produktdata til at bestemme, hvordan og hvor dine produkter skal vise som annonce.

Lad os i fællesskab kigge på om Google Ads er noget for din virksomhed.

Hvorfor vente? Book i dag og få et gratis uforpligtende onlinemøde.

Prisen er 45 minutter af din tid, hvor du fortæller om dit behov og din virksomhed, og jeg fortæller dig, hvordan jeg kan styrke din online tilstedeværelse.