Menu Luk

Facebook annoncering

70% af alle danskere er på Facebook.

De fleste af os anvender mediet flere gange om dagen, hvilket gør platformen til et stærkt og effektivt markedsføringsværktøj. Med Facebook annoncer kan du skabe kontakt til dine fremtidige kunder og fans.

Annoncerne kan vise på Facebook, Instagram, Messenger og i Audience Network. Sidstnævnte Audience Network er visning i apps og på mobile sider uden for Facebook platformen, stadig igennem Facebooks motorrum.

Inden du kaster dig ud i Facebook annoncering, skal vi lige gennemgå processen:

  1. Hvad vil du opnå, opmærksomhed, give værdi eller salg? Det bedste er et miks.
  2. Hvilke budskaber vil du ud med?
  3. Vi fastsætter målgruppe/målgrupper.
  4. Vi beslutter, hvor annoncerne skal køre.
  5. Vi fastsætter et budget for annoncerne.
  6. Vi fastsætter format/formater og her kan jeg hjælpe med at producere indholdet.
  7. Jeg holder øje med dine aktive annoncer og tilretter, hvis det er nødvendigt.
  8. Vi gennemgår resultaterne, når annoncerne er slut.

Jeg kan hjælpe dig igennem ovenstående proces og sørger for, at vi træffer de rigtige beslutninger. Det betyder at annoncerne er opsat, så du får allermest echo for din virksomhed, når du skal tiltrække de rigtige kunder.

Kender du til Facebook pixel?

Facebook pixel er forbindelsen mellem din Facebookside og din hjemmeside eller webshop.

Facebook pixel er et stykke kode som indsættes på din hjemmeside eller webshop. Koden oprettes i Business Manager, der er Facebooks store værktøjskasse. I den kasse er bl.a. Facebook pixel, som du skal bruge til at måle effektiviteten af din annoncering. Lyder dette meget nørdet, så fortvivl ikke!

Har du brug for at vide om din hjemmeside eller webshop har en Facebook pixel, så kan du altid kontakte mig. Det betyder, at jeg tager et kig på din side og hjælpe dig med at komme videre, så din virksomhed kan finde nye kunder via Facebook annoncering.

Derudover kan jeg også hjælpe med at udarbejde indhold såsom tekster, billeder og små mobil videoer.

Få hjælp til din online markedsføring

Online markedsføring er en jungle at svinge sig rundt i og der er mange smarte begreber. Og lige så mange mennesker har en holdning til emnet også dem der ikke interesserer sig og derfor ikke ved nok om online markedsføring. Det er holdninger som:

  • Det Facebook halløj er nemt, det kan vi godt selv klare.
  • Det er dyrt at hyre et marketing bureau.
  • Vi er et lille firma og behøver ikke en markedsføringsplan.
  • Vi gør, som vi plejer og det går meget godt.

Måske er udsagnene korrekte og du tænker “Du tager fejl, vi har da helt styr på det, sh.t”

Desværre ser jeg mange virksomheder der ikke prioritere deres online markedsføring f.eks. har de en Facebookside, hvor sidste opslag kan være op til et år gammel.  

Husk, at din Facebookside er et digitalt visitkort, hvor du kan dele alle de oplysninger der er relevant for at kunden skal vælge dig frem for konkurrenterne.  

Spring gerne over og læse mere om: 

Facebook annoncering? Book i dag og få et gratis uforpligtende onlinemøde.

Prisen er 45 minutter af din tid, hvor du fortæller om dit behov og din virksomhed, og jeg fortæller dig, hvordan jeg kan styrke din online tilstedeværelse.