fbpx
Menu Luk

ECHO – En online strategi

ECHO strategi er min metode til at hjælpe dig med at få styr på dine markedsføringstiltag.

E står for echo/ekko
Hvad er hovedformålet med at skabe ekko i din branche? For dig kan det f.eks. være at få 500 nye følger på Instagram de næste 3 måneder eller et andet mål. 

Et konkret mål øger fokus og gør det lettere at måle effekten af indsatsen og return on investment (ROI).

Jeg bruger den kendte SMART-model til at udarbejde målsætninger til hovedformålet.

Du finder modellen længere nede på siden. 

C står for customers/kunder
Hvor godt kender du din målgruppe? En god teknik til at få visualiseret din målgruppe er at udarbejde personaer. Med en persona har du et billede af din målgruppe og kommunikationen bliver nemmere, når du ved, hvem du skriver til.

H står for hv-spørgsmål
Jeg stiller dig en række spørgsmål for at få en afklaringen på din virksomheds strategi. 

Det er f.eks.:

  • Hvilke kanaler er du på?
  • Hvordan ser dine kanaler ud?
  • Hvilke indsatser gør du allerede?
  • Hvad virker godt med dine øjne?
  • Hvad kan gøres bedre?
  • Hvem styre dine indsatser og er administrator på kanalerne?

O står for overvåg og lær
Det er vigtigt at de søsatte markedsføringstiltag bliver overvåget, da det er af de data vi lære, hvordan vi kan gøre det endnu bedre næste gang. Jeg varetager gerne overvågningen imens kampagner kører og bagefter gennemgår vi resultaterne.

Derudover er det en god ide at tage et kig på dine konkurrenters markedsføringstiltag. Hvad gør de godt, og hvad er mindre godt? Sidstnævnte kan din virksomhed bruge som en fordel.

SMART

De fem krav i SMART-modellen er:

  1. Specifikt – hvad er det helt præcist, du vil opnå?
  2. Målbart – hvornår er du i mål?
  3. Attraktivt – hvorfor gider du at kæmpe for at nå det her mål?
  4. Realistisk – har du faktisk de ressourcer, der skal til for at nå målet?
  5. Tidsbestemt – hvornår er din deadline?

Hvorfor vente? Book i dag og få et gratis uforpligtende onlinemøde.

Prisen er 45 minutter af din tid, hvor du fortæller om dit behov og din virksomhed, og jeg fortæller dig, hvordan jeg kan styrke din online tilstedeværelse.